Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

maandag, oktober 06, 2014

Pontonbrug vanaf het Steen naar St. Anneke Antwerpen.

In de Eerste Wereldoorlog lag er een geimproviseerde pontonbrug van Antwerpen naar de linker oever. Zo kon de bevolking van Antwerpen vluchten naar het Oosten en aar Zeeuws Vlaanderen. In het weekend van 5 oktober lag er weer een pontonbrug. Het 11 Bataljon Genie uit Burcht heeft samen met het 101 Geniebataljon uit Nederland op zaterdag 28 september 2013 een pontonbrug over de Schelde gebouwd. Daarmee oefenden de bataljons voor de brug die ze in 2014 zullen bouwen ter herdenking van de Eerste Wereldoorlog. Ik heb een kaartje kunnen bemachtigen en liep op 5 oktober over deze pontonbrug. Over 100 jaar kan het weer. Bedankt Pontoniers van het 11e Bataljon Genie uit Burcht.
Natuurlijk met mijn Trek 6700 MTB.
Bedankt Pontoniers van het 11e Bataljon Genie uit Burcht.
Selfie op de pontonbrug.

Free Counters
007counters.com
View My Stats