Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

dinsdag, augustus 18, 2009

Independence Day Indonesia:

Voor Independence Day waren we speciaal vanuit Bali weer naar Surabaya gekomen. Deze dag wordt bijna een hele week gevierd. De dag voor 17 Augustus stonden we al vroeg op. Jalan Sehat, wandelen voor de lol. een tocht van wel 3 km. start al om zes uur 's morgens.
Daarna was er een prijs uitrijking van de loterij (strijkijzer gewonnen!). Tussen door waren er allerlei optredens van kinderen en jongeren uit de wijk: "Lembah Harapan". Ook Angela, Laura en Fina deden mee. Ze dansten op: Let's Dance Together.
's Avonds was er een bijeenkomst in het wijkhuis. Buiten dus. Op grote matten samen zitten. Mannen bij de mannen. Chillen, koffie, eten en roken. We wachten tot het echt de 17e werd. Day of Independence....
Op Independence Day zelf ging ik al vroeg op pad. Ik wilde namelijk de flag ceremony bijwonen bij de gouverneur. Groot militair vertoon dus. strenge bewaking i.v.m. de recente bom aanslagen. Het was heel mooi om allemaal te zien.
Susie en ik kregen zelfs nog een hand van de gouverneur.
De volgende dag ging ik weer op de fiets naar Malang 120 km. Ook toen waren er nog allerlei parades en festiviteiten....

Jalan Sehat, wandelen voor de lol.
Optreden van Angela, Laura en Fina. Let's Dance Together......
Chillen met de mannen, wachten op 17 Augustus, Independence Day. Merdeka...!
Voor het Gouverneurs kantoor tijdens de Flag Rise Ceremony.
Gubernur Jawa Timor Dr. H. Soekarwo hield een mooie toespraak. Indonesia Merdeka....!
Militaire Parade, ik stond er midden in!
Susie kreeg een hand van de Gouverneur. Zichtbaar onder de indruk...!
De Rotary Club Surabaya wilde met mij op de foto......

De volgende dag ging ik op de fiets naar Malang. Zo een 120 km. fietsen. Ook toen weer veel parade's en caravals optochten. Mooi...!

School Parade in Lawang.
Overal in Oost Java wenst Gubernur Dr. H. Soekarwo je een goede reis...!


Independence Day wordt hier dus uitbundig gevierd. Daar kunnen we in Nederland nog wel een voorbeeld aan nemen...!

Free Counters
007counters.com
View My Stats