Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

vrijdag, januari 08, 2010

Verlichting Moerkantsebaan...!

HUIJBERGEN - ABZ vindt dat langs de Moerkantsebaan tussen Huijbergen en Bergen op Zoom verlichting moet komen om zo de veiligheid voor fietsende schooljeugd te vergroten.
Wethouder Cees Jaspers is bereid de mogelijkheden te bekijken. Volgens hem hebben ook verschillende Huijbergenaren daar de afgelopen tijd om gevraagd.
De kilometerslang door bossen lopende Moerkantsebaan is nu grotendeels onverlicht. "Het is zeer donker en gevaarlijk", meent ABZ-fractievoorzitter Vic Huijgens. Volgens hem bleek dit vorige maand met de ontvoering en verkrachting van een 13-jarig meisje, dat met de fiets op weg was naar school. Sinds die tijd houdt de politie extra toezicht.
Huijgens vraagt Jaspers of het mogelijk is om langs het fietspad lichtpunten te plaatsen. Hij wijst erop dat de Huijbergse wijkagent Ben Nefs onlangs in BN/DeStem hetzelfde opperde. Hij vindt verder dat de wethouder in overleg moet met Bergen op Zoom. De weg loopt ook over grondgebied van deze gemeente.
Jaspers heeft zijn ambtenaren gevraagd de mogelijkheden te bekijken. "Vraag is onder meer wat het kost en hoe we dat dan moeten financieren."

Vic Huijgens van ABZ heeft mijn stem.
Algemeen Belang Zuidwesthoek.
Ik ken Vic Huijgens al meer dan 35 jaar.
Suckses Vic met de verkiezingen.

Free Counters
007counters.com
View My Stats