Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

donderdag, mei 05, 2011

We zijn Bevrijdt. Bevrijdingsfestival Vlissingen.

Vandaag is het Bevrijdingsdag. Ik ga met Armando naar het Bevrijdingsfestival van Vlissingen.
We zijn VRIJ.
Er is een mooi programma met o.a.: Moss, Antwerp Gipsy Ska Orkestra en Gabriel Rios.
Vlissingen, ik kom er graag.
Op 22 mei zeil ik Flushing voorbij op de driemasttopzeilschoener Oosterschelde. Ik maak dan een 10 daagse zeilreis van 2000 Nautical Miles over 't Kanaal, Atlantische Oceaan en de Golf van Biskaje.
Vandaag tijd voor een biertje in Vlissingen met Armando.
We beginnen maar in de Pantha Rhei aan de Wester-Schelde.
Panta Rhei ik kom er graag.
We hebben natuurlijk goed weer voor een Orgineel Programma...!

Overigens was de bevrijding van Huijbergen al op 24 oktober 1944.

Panta rhei: is een bekende Griekse uitspraak die een gedachte van de Griekse filosoof Heraclitus weergeeft. Het betekent alles stroomt of alles is in beweging.
Hiermee wordt verwezen naar de gedachte van Heraclitus dat alles in deze wereld steeds in verandering is: "Men kan niet tweemaal in dezelfde rivier stappen, want het is steeds weer vers water dat u tegemoet stroomt."


Latersss meer.

Free Counters
007counters.com
View My Stats