Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

woensdag, oktober 08, 2014

Fakkeldeskundige op de explosie MSPO2 info avond op Shell Moerdijk.

Op 7 oktober werd ik uitgenodigd op de informatieavond op Shell Moerdijk. Er werd een uitleg gegeven over de explosie van 3 juni 2014. Helaas was het ook deze week weer prijs en werd er weer gefakkeld. Shell heeft door problemen met loog, ketel en ketelvoedingswater alle fabrieken stil moeten leggen middels een noodstop.Op de bijeenkomst bij Shell maandagavond werden we geïnformeerd over de oorzaak van de explosie in de MSPO2-fabriek. Zo'n vijftig deskundigen zaten er nog meer in de zaal. "De explosie bij Shell is ontstaan bij het opstarten van de MSPO2 fabriek. Nu ligt heel Shell plat door de problemen met het stoomsysteem. Tien fabrieken van Shell moeten straks weer opstarten. "Kunnen we dan weer een explosie verwachten?". Directeur Paul Buijsingh van Shell Moerdijk snapte de onrust en emotie bij omwonenden. Nog steeds is Shell aan het affakkelen en ook bij BASF Antwerpen wordt er volop afgefakkeld nu.
Directeur Paul Buijsingh van Shell Moerdijk.
Fakkeldeskundige links voor in de zaal.

Free Counters
007counters.com
View My Stats