Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

maandag, december 24, 2007

Nieuw fietspad Zandvliet-Ossendrecht.

Jalan sepeda baru: Zandvliet naar Ossendrecht.

Vroeger ging men langs deze weg, een pad, met de hondekar naar Antwerpen.

Later met paard en wagen.
In 1887 werd er een trambaan aangelegd.
Deze trambaan was er voornamelijk voor het vervoer van suikerbieten.
Het was de Stoomtramweg Maatschappij Antwerpen-Bergen op Zoom-Tholen.

Hier op de plaats van het bruggetje aan de Kabeljauwbeek, stond vroeger een groot douanekantoor/ tramhalte.

In 1945 werd dit kantoor getroffen door een Duitse V-1.
Kabeljauwbeek.
De suikerbieten werden vervoerd naar Bergen op Zoom.
Naar de suikerfabrieken "de Zeeland", Van der Linde & Co en de Twaalf Apostelen.
Deze fabrieken zijn nu allemaal verdwenen....
Alleen Nedalco is nog overgebleven tot 2012.
Nu kun je voor Glucose naar Cargill aan de lelyweg.

Free Counters
007counters.com
View My Stats