Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

donderdag, december 20, 2007

Schutter Geweer Lange Afstand:

MET DODELIJKE PRECISIE....

Nederlandse scherpschutters onmisbaar in Oeroezgan
Functie binnen de Task Force Uruzgan die tot de verbeelding spreekt: schutter geweer lange afstand (GLA).
Soldaten 1e klas Rik (22) en Arend (20) zijn op patrouille de mannen die met hun Accuracy kaliber .338 Lapua Magnum doelen tot op vele honderden meters afstand moeten uitschakelen.

Daarmee de Alpha-compagnie van het 44e bataljon pantserinfanterie vuursteun gevend in het onherbergzame en soms gevaarlijke binnenland van Oeroezgan. Rik, terwijl hij ons zijn wapen demonstreert: „Wij werken in koppels. Eén man is waarnemer en bedient de laser, de ander is schutter en haalt de trekker over.”

Arend zegt dat hij dat laatste feilloos kan tot afstanden van 800 meter. „Dan tref ik honderd procent zeker. One shot, one kill. Binnen zes seconden. Is het doel verder weg, dan schiet ik corrigerend. Mijn waarnemer ziet waar het eerste schot inslaat, hij leidt me als het ware naar de vijand. Met hightech nachtzichtapparatuur zijn we de klok rond inzetbaar.”

Free Counters
007counters.com
View My Stats