Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

vrijdag, april 04, 2008

Pop muziek 1: Superster David Bowie.

Deze ingelijste poster van David Bowie, hangt bijna mijn leven lang al in mijn kamer.
Ik ben fan van David Bowie sinds Space Oddity in 1969. De muziek viel samen met de eerste maanlanding. Ben naar meerdere concerten van David Bowie geweest.
Heroes (klik hier maar) uit 1977 was voor mij zijn mooiste en grootste hit. Moet je zien. Ik was twintig jaar in 1977. Ik zat toen op het Internaat van de Zeevaartschool: "Onze Vloot" aan de van Hogendorpweg te Vlissingen. Mooi
Het was zijn "Berlijnse tijd". Dit jaar ben ik met (o.a fijne) collega's naar Berlijn geweest. Ik ken nu die sfeer...!
The Man Who Sold the World (1971), Fame, Rebel Rebel (1974), Young Americans, Golden Years (1975), Station to Station (1976), Boys Keep Swinging (1979). Under Pressure (1981), Modern Love, China Girl (1983), Tonight, Blue Jean (1984), Dancing in The Street ( mooi jaar: 1985) , Absolute Beginners, Underground, When the wind Blows (1986),
In de jaren '80 werd hij een echte Superster met o.a. Let's Dance en Tonight. Hij maakte verder hele mooie nummers met Mick Jagger, Iggy Pop, Tina Turner, Queen, Pet Metheny Group (This is not America).

David Robert Jones, beter bekend onder zijn artiestennaam David Bowie (Brixton, 8 januari 1947) is een Engelse muzikant. Hij is bekend geworden als een uiterst invloedrijk rockmuzikant, artiest en acteur, vanaf de jaren '60 tot heden.

David Bowie werd bekend vanwege wereldhits zoals Changes, Ziggy Stardust, Let's Dance, Dancing in the Street, Heroes en Under Pressure en wordt gezien als een van de grootste popartiesten ooit. In Nederland had Bowie vijf nummer-1 hits. Daarnaast is hij bekend van de verschillende imago's, die vooral in de jaren zeventig excentriek te noemen waren, en zijn twee verschillende kleuren ogen.
Hier nog meer info over David Bowie

Free Counters
007counters.com
View My Stats