Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

dinsdag, april 21, 2009

Geen leuke dag (2).

Tachtig banen weg bij Cargill in Bergen op Zoom
Multinational Cargill sluit in de herfst zijn maïs- en zetmeelfabriek in Bergen op Zoom.
Daardoor verdwijnen tachtig van de 320 arbeidsplaatsen. De tarwe- en glucosefabrieken in de Brabantse plaats blijven wel in bedrijf.
De maïs- en zetmeelfabriek in Bergen op Zoom bevoorraadt met name de Europese papier-karton-, en golfkartonindustrie. Die is flink getroffen door de economische crisis. Bovendien is de vraag naar deze producten structureel gedaald. Cargill probeert zoveel mogelijk mensen met een vast contract onder te brengen in andere vestigingen, waaronder Sas van Gent. De vestiging in Sas van Gent ontsnapt aan een reorganisatie vanwege de economische crisis. De Amerikaanse multinational Cargill heeft wereldwijd 160.000 werknemers en fabrieken in 67 landen.

Free Counters
007counters.com
View My Stats