Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

dinsdag, augustus 28, 2012

Mooie fakkel bij Shell Moerdijk.

Prachtig deze mooie fakkel op Shell Moerdijk.
Sinds deze ochtend heeft Shell Moerdijk te kampen met een fikse storing. Als gevolg van deze storing is Shell Moerdijk nu aan het affakkelen. Voor een fakkeldeskundige is het dan weer genieten van zo een mooie vlam. Volgens een woordvoerder van Shell betekent het affakkelen ook dat alle noodsystemen goed werken. De storing ontstond maandagnacht in het ethyleen koelsysteem van de kraakfabriek waar grondstoffen voor kunststoffen worden gemaakt. Door de storing worden er uit voorzorg automatisch meer afvalgassen uit de fabriek afgevoerd naar de fakkel. Goed werkende veiligheidssystemen zijn super belangrijk op een raffinaderij.
Hier: The Anatomy of a Disaster van CSB the U.S. Chemical Safety and Hazard Investigation Board. Soms gaat het goed mis!
Hier nog wat oude linkjes m.b.t fakkels en affakkelen:
1: Fakkeldeskundige op Fakkelinspectie... ;)
2: Brand bij steamcracker te BASF Antwerpen.
3: Fakkeltocht...The Locks of Antwerp.
4: Affakkelen BASF na storing in steamcracker.
5: Affakkeluh bij de BASF.
6: Fakkelehh :), de Fakkel van Shell Moerdijk.
7: Mijn Fakkel op Cargill doet het weer.
8: Esso Antwerp fakkelt af.

Free Counters
007counters.com
View My Stats