Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

dinsdag, november 07, 2006

Het Fort van Kapellen deel II.

De ingang van het Fort van Kapellen.

De Fort ingang, de poort. Van binnenuit gezien.

Veel gangen en veilige ruimten in het Fort.

Schietgat binnen in het Fort van Kapellen.











Vorige week bracht ik een bezoek aan het Fort van Kapellen. Ik kreeg er een rondleiding door Danny van den Bussche.
Het was mooi om het Fort eens van binnen te kunnen zien. Je kon zo zien hoe de manschappen vroeger geleefd hebben onder moeilijke en gevaarlijke omstandigheden. Het was oorlog, veel munitie in opslag.
Zeker in dit Fort van Kapellen is er nog veel moois intact gebleven. Zoals de vele tekeningen en fresco's die op de wanden geschilderd zijn. Deels met verf, deels met houtskool.
Landing in Normandie, D-Day!
Kunst uit 1945.

Het mooie kunstwerk van F greene uit 1945.

Ook liggen er nog veel granaten en ander oorlogstuig:

Iets groter dan 9mm!
De schietstand, nu niet meer in gebruik.

Er is ook een reparatie werkplaats op het domein. Hier worden militaire legervoertuigen gerepareerd. Hier heb ik volgende week nog foto's van. Voor Angela en Laura was het een buitenkans, ze mochten overal in!

Free Counters
007counters.com
View My Stats