Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

woensdag, februari 07, 2007

Cargill Bergen op Zoom.

Meer jongeren in voor techniek
door Paulus Smits
Woensdag 7 februari 2007 - ROOSENDAAL - De belangstelling van jongeren voor procestechniek neemt in snel tempo toe. Dat is gebleken tijdens de onlangs gehouden week van de procestechniek. Binnenkort gaan tientallen scholieren meelopen bij grote bedrijven in de regio.Procestechniek is het deel van de techniek dat zich bezig houdt met de bediening van installaties uit de industrie. Leerlingen die ervoor kiezen volgen doorgaans vmbo-opleidingen, mbo- en hbo-opleidingen in technische richtingen, zoals werktuigbouwkunde, elektrotechniek en chemie. De verminderde belangstelling van scholieren voor technische vakken, heeft ertoe geleid dat de afgelopen jaren een te geringe toeloop was voor deze vakken.Daarop hebben bedrijfsleven en onderwijsinstellingen de handen ineen geslagen en het Platform Procestechniek Zeeland-West-Brabant (PZW) opgericht. Van de kant van de ondernemingen is onder meer meegewerkt door General Electric Plastics, Cargill, Nuplex (Bergen op Zoom), Eastman (Middelburg), Basell (Moerdijk), Shell (Moerdijk) Perfetti Van Melle (Breda) en Dow Benelux (Hoek in Zeeuws-Vlaanderen).

Free Counters
007counters.com
View My Stats