Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

vrijdag, februari 23, 2007

Huijbergen. Schimmen in het bos.

Als het verhaal echt waar is, hoe heeft die vrouw zichzelf en het kind de afgelopen dagen, naast de aangeboden friet, in godsnaam in leven gehouden? Het bos is nagenoeg kaal, er is geen wilde braam te vinden.
Ook vraag ik me af waar het duo de nacht heeft doorgebracht. Wie weet, hebben ze een hut gebouwd van afgewaaide takken en kledingstukken die ze bij zich hebben. Een wigwam in het donkere bos bij Huijbergen.
Onzin natuurlijk. Dan moeten ze toch echt sporen hebben achtergelaten die, ondanks de talloze zoektochten met de meest vernuftige apparatuur, niet getraceerd zijn. Is dit zwerfverhaal dan toch uit de dikke duim gezogen? Waar zouden ze toch zijn?
Hier misschien?

Ook in 2005 was Huijbergen wereld nieuws met Carnaval:
Dronken automobilist rijdt carnavalswagen sloot in
HUIJBERGEN - Een dronken automobilist heeft zondag in Huijbergen een carnavalswagen van bouwclub De Papegaai de sloot in gereden. De wagen, die net terugkwam van een optocht in het Belgische Essen, raakte hierdoor totaal vernield.
Voor de leden van de bouwclub, die drie maanden aan de wagen werkten, is het ongeval een drama. De club bouwt elk jaar twee wagens. Een voor de eigen optocht en een om te verhuren aan carnavalsverenigingen in de omgeving. Met de opbrengst daarvan worden het jaar daarop nieuwe wagens gebouwd.
Op naar Carnaval in 2008!

Free Counters
007counters.com
View My Stats