Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

dinsdag, april 08, 2008

Popmuziek 2: Het mooie jaar 1985.

Deze maxi single heb ik al vanaf 1985.
Ik schreef 4 april een stukje over David Bowie. Ik kwam daar ook uit op Dancing in the Street uit het jaar 1985:

Het jaar dat o.a. de single Dancing in the Street uit kwam van David Bowie en Mick Jagger.
Mick Jagger en de Rolling Stones. Ook daar had ik al vanaf mijn vroege jeugd wat mee. Je had Beatles fans en Rolling Stones fans, ik was een Rolling Stone.
Mijn pop idolen. Ook van de Rolling Stones heb ik meerdere concerten gezien.

Dancing in the Street kwam uit in 1985.
Ik was toen in mijn twintiger jaren. Het waren mooie jaren. Jaren van de KPJ en het uitgaan. Ook een heel jaar van mooie muziek.
Mijn vrienden Eddie en Gerda waren in de jaren ’80 ook het Pannekoekenhuis,"de Pan", begonnen in Huijbergen.
Daar zat ik toen best wel vaak (altijd). Dit nummer werd toen erg veel gedraaid. Ik raakte mede door dit nummer in "de Pan" bevriend met Richard Smol. Het begin van een jaren lange vriendschap...!
Het waren de jaren van “de Boog”, De Goma en de Bakker.
Een mooi jaar, 1985....!
Ook het jaar van Bruce Springsteen, Dancing in the Dark, I'm on Fire, Born in the USA.
Madonna: Material Girl, Grazy for You, Dress you Up, Like a Virgin, Into the Groove.
U2: The unforgettable Fire, Sunday Bloody Sunday.
Eurythmics: There must be an Angel.
Simple Minds: Alive and Kicking.
Sting: Love is the Seventh Wave.
UB 40 & Chrissie Hynde: I got you Babe.

Niks mis dus met het jaar 1985.....!

Free Counters
007counters.com
View My Stats