Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zaterdag, februari 14, 2009

Bezoek aan Heerema BV. Vlissingen-Oost.

Vandaag bezochten Armando en ik, de Heerema Fabrication Group.

Heerema Fabrication Group (HFG) specializes in the engineering and fabrication of large and complex structures, mainly for the offshore oil & gas and energy industry. Extensive experience has been gained in the execution of turnkey and EPC(I) contracts in which, thanks to a close working relationship with the client, costs have been controlled and minimized. With three yards situated around the North Sea, and a world-wide operating multi-disciplined engineering company in the USA, HFG has facilities to design and build large constructions in controlled conditions.
Armando en ik konden er een kijkje nemen op het EON Nord1 Deck. Dit Deck1 weegt 3500ton.

E.ON Nord1 Deck.
Het is een zgn transformatorstation van 400MW. Het Deck wordt gebouwd voor ABB/ E.ON Duitsland. ABB is ons welbekend bij Cargill. Dit Deck word 130km voor de Duitse kust in de Noordzee geplaatst. Een transformator station wordt gebruikt om de opgewekte stroom van 80 windmolens (windmolenpark Borkum2)om te zetten naar gelijk spanning voor gebruik aan de wal.
Bij Heerema is ook het onderstel voor deze constructie gebouwd, E.ON Nord1 Jacket 1500ton.
E.ON Nord1 Jacket.
EON Netz, Borkum 2, 400 MW HVDC Light.

We konden er alles bekijken. We konden overal in..!
De Platensnijmachine.
Van (ome) Willen kregen we een Valentijnshart. Oh ja, het was ook nog Valentijnsdag....!
Een voor ons bekende ABB elektromotor en Pomp. Verders nog Alfa Laval warmtewisselaars.
Binnen in het E.ON Deck1, Connectoren en Isolatoren.
Heerema kranen.


Al met al hadden Armando en ik er een leerzame dag. We bekeken er ook nog de lasschool, Helicopter platform, de Multiwheeler, de Nexen-Buzzard jacket & Piles, SIF fundatiepalen voor de 80 windturbines, en de PROFILEERmachine, en we hebben er ook nog effe een brandje geblust!
Mooi Event na onze Nachtdienst...!

We reden ook even langs de Sloecentrale in Vlissingen-Oost. De kernenergiecentrale en de kolencentrale Borselle. Altijd weer een mooie foto VOOR DE LIEFHBEBBER....;)!
In Rilland bezochten Armando en ik oud-collega Marco van Weele en Denise van de Happy Inn. Het werd weer eeel gezellig...!
Zonsondergang vanaf de Oesterdam.

Mooi....!

Free Counters
007counters.com
View My Stats