Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

maandag, augustus 24, 2009

Huijbergen mijn Dorp, Surabaya mijn Stad.

Mooi...
Straks vertrek ik weer naar Nederland. Het waren Mooie weken hier in Surabaya en omgeving. Veel gezien en gedaan samen. Zeven weken alleen maar zon.
Deze foto heeft eigenlijk alles van deze reis.
Voor mij de mooiste view. Je vaart op de ferry Banyumas, ZEE....
De Straat van Madura, tussen Madura en Surabaya. Even kletsen op de brug.
Dangdut muziek door de scheeps speakers, kopi panas met een kretek sigaretje erbij.
De Bogarsari flourmill is er goed te zien.
Honderden schepen die er voor anker liggen moeten er laden en of lossen.
Ook de Suramadu brug zie je op de achtergrond.
De marinehaven waar ik ook het corvette Iskandar Muda zag liggen (ik was bij de commando overdracht van dit corvette in Vlissingen).
Het standbeeld van de marine held Yos Sudarso steekt boven alles uit.
Mijn fiets binnen handbereik........

Mooi....

Yos Sudarso (Eigenlijk Yosaphat Sudarso, 24 november 1925 - 15 januari 1962) was een in 1962 gesneuvelde Indonesische marinecommandant en held van de Republiek Indonesië.
Sudarso kwam op 15 januari 1962 om het leven tijdens een treffen tussen drie motortorpedoboten van de Indonesische marine en twee Nederlandse fregatten. De Indonesische schepen waren onderweg van de Aru-eilanden naar de zuidkust van Nederlands Nieuw-Guinea, en hadden tot doel een onderdeel van het Indonesische leger te laten infiltreren in de omgeving van Kaimana op de zuidkust van Nederlands Nieuw-Guinea. De Indonesische schepen werden door een Neptune P-2 van de Nederlandse Marine Luchtvaartdienst ontdekt. Twee Nederlandse marinefregatten konden de Indonesische schepen onderscheppen. De Indonesische schepen namen de Nederlandse schepen onder vuur, waarna een schotenwisseling ontstond. Als gevolg van een treffer van het schip Evertsen zonk één van de Indonesische schepen, de Matjan Tutul. Drie opvarenden kwamen om het leven, 52 werden door de Nederlandse schepen aan boord genomen, en krijgsgevangen gemaakt. Onder de overledenen was de commandant van het schip, Yos Sudarso.

Free Counters
007counters.com
View My Stats