Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

woensdag, december 23, 2009

Deze week, vorige week: woensdag.

Ontvoering in Huijbergen: Op deze woensdagochtend vroeg is er op de Moerkantsebaan te Huijbergen een 13 jarig meisje ontvoerd. Ze fietste naar haar school in Bergen op Zoom. Ik ken ze goed. Het is een vriendin van mijn dochter. Ze is ook wielrenster. Haar fiets werd gevonden op het fietspad, met (o.a.) een rugzak. Een groepje schoolkinderen die er iets later aankwam, belde direct de politie. We zijn nu een week verder en de dader is (volgens mij) nog niet gepakt.
De Moerkantsebaan, daar fiets ik ook vaak. Tussen 5.45 en 7.45 en 13.45 en 15.45 en 21.45 en 23.45. Ook vaak in het donker dus. Ik fiets dan over deze donkere weg naar Cargill of naar huis. En JA, ik zie er ook vaak rare figuren en maak er af en toe ook wel wat mee.
Vorige week fietste ik over de nieuwe rondweg van Hoogerheide en zag er dit:
Om de vijfentwintig meter twee lantaarn palen...! Op een stuk weg waar alleen auto's mogen rijden. Maximaal 80km/hr. Volgens mij hebben tegenwoordig al de auto's zelf al goede verlichting. Het gemeentebestuur is volgens mij niet goed bezig. Kinderen zijn hiervan de dupe...!
Moerkantsebaan, 2,5 km fietsen in de donker. Als de konijntjes het maar goed hebben.

Hopelijk wordt de dader snel gepakt.

Free Counters
007counters.com
View My Stats