Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zaterdag, januari 09, 2010

Skaatsen op de Rammegors + Update Toertocht op de Binnenschelde. De Rayonhoofden op het ijs van de Binnenschelde. De foto's.

Donderdag en vrijdag ben ik met Armando voor het eerst gaan skaatsen op natuurijs.
Uit de nachtdienst bij Cargill, even slapen tot 12 uur en dan dus het ijs op.
Ik kon niet schaatsen maar heb het skaatsen geleerd van Marja Klein (Duosport Breda).
Als JIJ kan leren fietsen, kan IK leren skaatsen...!
Nu dus skaatsen met Armando op de Rammegors bij St. Annaland.
Bobbelig natuurijs en ineens waren er op vrijdag ook grote scheuren in het ijs??
Mooie ervaring zo te skaatsen in een mooie omgeving.
Twee uur schaatsen is ook zo voorbij. Erna even opwarmen bij Els.
Even rook pauze bij -6.
Mooi, twee dagen samen skaatsen op natuurijs van de Rammegors.
Mooie omgeving, ontstaan uit de Deltawerken.
Groepsfoto op de Rammegors. Op Vrijdag was Bonita er ook bij. Ze kan ook goed schaatsen. We hadden toen wel veel last van de wind. Armando en ik zijn klaar voor de toertocht "Binnenschelde" (27,5km.). Mogelijk dat Stichting Ijsvermaak de tocht van de Bergse Plaat zaterdag organiseerd.

Vorig jaar hebben Angela en Laura meegedaan aan de toertocht Binnenschelde. Dit jaar doe ik zelf mee. Ik probeer de 27,5km uit te rijden. Nu kan IK OOK skaatsen...;)
Schaatsen op de Binnenschelde aan de Bergse Plaat. Vorig jaar 10 januari 2009.
Angela en Laura met de medaille:"schaats toertocht BinnenSchelde".

De Rayonhoofden van de Binnenschelde zijn deze ochtend druk aan het meten...!

Deze ochtend kwamen de 'rayonhoofden' van de stichting IJsvermaak weer vol goede moed bijeen op de Binnenschelde. Er werd druk gemeten. Maar voorlopig 'giet it nog niet oan'. "We gaan nou eenmaal niet over de dikte van het ijs. Het ijs is nog niet sterk genoeg op de Binnenschelde. We mikken nu op zaterdag 17 januari", zegt Adrie Smits van de stichting Ijsvermaak.
De rayonhoofden van stichting Ijsvermaak meten de dikte van het ijs op de Binnenschelde.
De pers is er ook bij. Zaterdag 17 januari moet de toertocht van de Binnenschelde verreden kunnen worden.
We meten 10 cm dik ijs op de Binnenschelde...!






Free Counters
007counters.com
View My Stats