Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zaterdag, januari 30, 2010

Moskow: "het officiele gedeelte ;)".

De zaterdag zou een lange dag gaan worden. We gingen na het ontbijt al vroeg op pad. Eerst nog maar eens naar het Rode Plein voor onze HTP (Huijbergse Tegen Partij) foto.
Gerard en ik op het Rode Plein van Moscow.
Hier sta ik bij het Mausoleum van Lenin.
Het (Russisch: Мавзолей В. И. Ленина, Mavsolej V. I. Lenina) staat op het Rode Plein in Moskou en bevat het gebalsemde lichaam van Lenin (1870-1924). Het mausoleum is een belangrijke toeristische trekpleister. Het mausoleum is een klassiek voorbeeld van Sovjet-architectuur. De architect Aleksej Sjtsjoesjev heeft gekozen voor een simpel ontwerp vervaardigd uit donkerrood graniet en zwart labradoriet. Deze kleuren staan symbool voor het verdriet van het volk en de kracht van Lenins eeuwige wijsheid.
Het Rode Plein (Russisch: Красная площадь, Krasnaja plosjtsjad) is het centrale plein van Moskou, hoofdstad van de Russische Federatie. Het plein is 550 meter lang en 100 meter breed. Voor de meeste Russen is het Rode Plein niet alleen het hart van Moskou, maar ook het hart van Rusland; hier bevindt zich het historische machtscentrum van Rusland: het Kremlin met zijn tsarenpaleizen en kathedralen. Veel historische gebeurtenissen in Rusland hebben zich hier afgespeeld. In de tweede helft van de 20e eeuw heeft het Rode Plein vooral bekendheid verworven door de militaire parades ten tijde van het Sovjetregime.
De Moskva rivier bij -15 graden. Skaatsen...!
Overzicht foto van het Rode Plein.
De Pokrovkathedraal.
De gezellige schaatsbaan op het Rode Plein. Helaas had ik Noren niet bij.

Free Counters
007counters.com
View My Stats