Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zaterdag, juni 19, 2010

Apocalyps op de Mont Ventoux.

Op dinsdag 15 juni beklommen Armando en ik de Mont Ventoux. We hadden op buienradar gezien dat het er tussen 14.00hr en 17.00hr. even droog zou zijn tussen de regen buien door. Het werd een heel avontuur...! Ergste noodweer op de Mont Ventoux sinds 1827!
We vertrokken voor de klim om 15.00hr te Bedoin. Het was toen nog droog en we reden een goede tijd op de eerste 8 km. Na 4 km wist Armando mij al te lossen en vanaf dat moment reden we ieder onze eigen race. Na 6 km. kwamen we tussen de bomen te fietsen. De omgeving was er niet meer te zien. Wel merkten we dat het weer er niet beter op werd. Na de 16 km klimmen kom je op de Mont Ventoux op het kale gedeelte. Toen bleek we dat het geen goede dag was om deze berg te beklimmen. We reden er gelijk al in de wolken. Auto's reden er met groot licht en waren er amper te zien. Het begon steeds meer te regenen en de wind was niet normaal meer. Armando was al bijna boven en ik moest er nog bijna 40 minuten doorheen.
Armando en ik op de top van de Mont Ventoux.
Armando reed deze berg op in zeer slechte omstandigheden met een AVS van 11,8 km/hr. Ik zat daar een stuk achter met een AVS van 9,4 km/hr. (net als vorig jaar bij de beklimming van de Alpe d'Huez).
Ik was tevreden met deze tijd. We reden immers op de mountainbikes. Verder was mijn AVS niet minder dan vorig jaar en waren de omstandigheden een stuk slechter. Ook was deze klim 10 km langer dan de Alpe d'Huez. Armando reed deze rit veel sneller dan vorig jaar. Zijn gemiddelde klimsnelheid is met meer dan 3km/hr. gestegen: KNAP...!

Morgen meer...

Free Counters
007counters.com
View My Stats