Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

donderdag, juni 17, 2010

Cafe Land en Scheldezicht.

Ofschoon het al twee jaar geleden gesloten en gesloopt is, gebeurt het nog regelmatig dat mensen op de Bathsedijk bij het dorpje Bath vertwijfeld vragen: 'Hier stond toch een café?'
De geschiedenis van café Land en Scheldezicht gaat terug tot 1818. Het werd gebouwd door ene Cornelis Griep, die tevens schipper was van een veerpont op Doel, Lillo Fort en Antwerpen. De Kreekrak, die Zeeland scheidde van Brabant, was nog niet afgedamd; de Bathsedijk, waaraan het cafeetje stond, was toen tevens zeedijk. Bij vloed klotste het water soms bijna tegen de vensterbanken van het café.
Ik kwam er gerne...!
Net voor de sluiting in 2009 waren we er nog.

Free Counters
007counters.com
View My Stats