Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

woensdag, juni 09, 2010

Big Ag vs Big Oil.

Shell en Cargill investeren in nieuwe biobenzine:
Oliemaatschappij Shell en agriconcern Cargill investeren 46,4 miljoen dollar (38,8 miljoen euro) in Virent Energy Systems.

Met het geld wil het Amerikaanse concern als eerste ter wereld biobenzine in de markt zetten. Eerder investeerden Shell en Cargill net als de Japanse autofabrikant Honda al ekele tientallen miljoenen in het bedrijf uit Wisconsin. Vooralsnog draait alleen een demo-fabriek die in een jaar tijd zo’n 37.800 liter biobenzine produceert. Grondstof zijn suikers uit planten.

De technologie van Vitent Energy Systems wijkt af van die van andere producenten van alternatieve branfstof. Het bedrijf gebruikt een catalysator om suiker in planten direct om te zetten in benzine, terwijl andere bedrijven vanuit cellulose in planten ethanol produceren, of diesel uit algen of koolzaad.

Free Counters
007counters.com
View My Stats