Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

maandag, juni 07, 2010

Affakkeluh bij de BASF.

Affakkelen BASF in loop van dinsdag voorbij:
Vanwege een lek in een zogenaamde steamcracker bij BASF is het chemieconcern bij de Antwerpse haven zondagochtend begonnen met affakkelen.
De vlam die daarmee gepaard ging, was tot in de wijde omtrek te zien en te horen.
Een woordvoerder van het concern liet maandag weten dat de situatie onder controle is en dat de installatie naar verwachting in de loop van dinsdag weer in gebruik kan worden genomen.
Het affakkelen is een ingreep die wordt uitgevoerd wanneer zich een storing in de steamcracker voordoet. Om de storing op een veilige manier te kunnen verhelpen, moeten de in de installatie aanwezige gassen worden vrijgelaten. Om dit op een zo milieuvriendelijk mogelijke manier te laten verlopen, wordt het gas in brand gestoken.
Weer een mooi vlammetje bij de BASF van Antwerpen. Operators kunnen weer aan de bak. Mooi...!

Free Counters
007counters.com
View My Stats