Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

dinsdag, juni 15, 2010

De beklimming van de Mont Ventoux.

Update: hier de eerste foto. Laters meer...
Tijdens het grootste noodweer sinds 1827 staan Armando en ik op de top van de Mont Ventoux. Armando had hier zijn regen jack al aan. Hij was er sneller dan ik ;)
De SUPER tijd van 1 uur en 48 minuten.


Armando en ik beklommen vandaag dinsdag 15 juni de Mont Ventoux.
Het was vanaf de ochtend al aan het regenen in Avignon.
De Mont Ventoux is daar een KM of vijftig vandaan.
Richting het noodweer gebied...
Dat wisten we toen nog niet. Het weer kan er erg snel omslaan.
Tijdens dit noodweer waren wij met de beklimming bezig...!

Negentien doden bij noodweer in Provence:
DRAGUIGNAN (ANP) - Bij overstromingen in het zuiden van de Franse streek Provence zijn zeker negetien doden gevallen. Twaalf mensen worden vermist. Dit hebben de plaatselijke autoriteiten woensdag bekendgemaakt.
Uitzonderlijke regens veroorzaakten dinsdag in korte tijd grote stromen van water en modder in lager gelegen delen van het bergachtige departement Var. Sommige Franse media meldden dat de streek niet zo zwaar door noodweer is getroffen sinds 1827.
Het dodental loopt nog steeds op omdat reddingswerkers woensdag meer lichamen hebben aangetroffen. Het zwaarst is de plaats en streek van Draguignan getroffen, ongeveer 60 kilometer ten noordoosten van Toulon. Daar verloren acht mensen het leven. Alle vermisten komen uit de streek van Draguignan.

Update: Meer doden door noodweer Frankrijk:
Het aantal doden door overstromingen in Zuid-Frankrijk blijft oplopen. Er zijn zeker 25 mensen omgekomen, 13 worden er nog vermist.
Het zwaarst getroffen is Draguignan, in de Provence.

Hier de beelden van de overstromingen op dinsdag in Draguignan.

Free Counters
007counters.com
View My Stats