Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

woensdag, juli 21, 2010

"De Hel van de Pin", Wouwse Plantage 3-8-2010.

Hier de foto's.

"Hel van de Pin":
Voor de 56ste keer wordt dit wielerevenement georganiseerd. Geen moderne snufjes zoals versnellingen op de fiets. Voeg daarbij de hobbelige Koolbaan en de Hel is compleet.
Terug naar toen:
Het doel van De Hel van de Pin is de fietswedstrijden en -reglementen in stand te houden zoals deze in de jaren vijftig van de vorige eeuw zijn ontstaan. Dit betekent: geen racefietsen, versnellingen en derailleurs, teenhaken, looktrappers, ossenkopsturen en Brands, tevens mag er wat de kabels betreft niets afgeplakt worden.
De Hel:
Maar de echte 'hel' is de Koolbaan (700 meter lang), de onverharde weg die de Plantagebaan verbindt met de Bleijdenhoeksestraat. De weg ligt vol kuilen, bobbles, gras. Vroeger vulden de boeren de gaten in de weg op met kool, vandaar.

Armando en ik rijden dit jaar ook mee. Fietsen doen we graag samen.
We zoeken steeds weer nieuwe uitdagingen.
Nu dus de "Hel van de Pin".
We rijden voor mini-camping "'t Schouwke" uit Wouwse Plantage.
DE mini-camping van onze fietsende ex-Cargill collega.
Mini-camping "'t Schouwke", de mini-camping van de ZuidWestHoek.

Lateressss meer...!

Free Counters
007counters.com
View My Stats