Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

maandag, juli 12, 2010

Wheatfield inspection.

Zaterdag een leuke dag, volleybaltoernooi in St. Annaland. Fietsen, en zwemmen in de Oosterschelde. Tussendoor de terrasjes.
Inspection of the Wheatfield, St. Annaland.
Op de terugweg naar Huijbergen had ik nog wel even tijd om de inlandse Zeeuwse tarwe te inspecteren. We verwerken bij Cargill Bergen op Zoom diverse soorten tarwe. Ook de Nederlandse Tarwe.
Hier sta ik in een Wheatfield op het eiland Tholen.
Quality gaat door de droogte hard achteruit. Gelukkig valt er sinds zaterdagavond (noodweer) weer veel regen.

Op dit ogenblik zijn de boeren wintergerst aan het oogsten. Daarbij hebben ze weinig last van de hitte, zegt Anne-Marie Vangeenberghe van de Boerenbond. Maar voor de tarwe moet het wél dringend regenen: het graan begint her en der te veel uit te groeien, waardoor 'noodrijpheid' ontstaat. Ook de maïs ligt er maar droog bij.

Free Counters
007counters.com
View My Stats