Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

vrijdag, juli 11, 2008

La Moselle. Confidential...!

Inspection of the La Moselle wheat field in Wasserbillig.

Deze week ben ik in Luxemburg aan de Moezel. Ik heb er al heel wat km. gefietst. Ook langs de Moezel. Ook mooi het fietspad via een oud spoor van Echternach naar Luxemburg 120km. Hier had ik een biermoment in de studenten wijk Grund. Leuk daar...!
De kinderen hebben het ook perfect. Klimbos in Vianden, groot zwembad naast de deur enz.
Het weer is redelijk. Vanaf zaterdag nog beter.

Op de foto inspecteer ik de Moezel tarwe die we over een paar weken mogelijk bij Cargill door de tarwe fabriek, wheat plant, heen krijgen. De tarwe wordt eerst verwerkt tot bloem. Uit de bloem halen we weer het zetmeel en de gluten. Zetmeelslurry. Hier maken we dan weer glucose van.
De kwaliteit is perfect zoals ik kan zien, de yield is goed, en ik verwacht dan ook een prima oogst. Ook is er volgens mij veel meer tarwe dan andere jaren ingezaaid. Waar ik ook fiets, ook in Zeeland, overal zie ik mooie gezonde tarwe velden. Het ziet er dus goed uit. Confidential...!

Free Counters
007counters.com
View My Stats