Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

vrijdag, juli 23, 2010

Nog een keer de Mont Ventoux...!

Eindelijk heb ik de film over de Mont Ventoux gevonden, de Hel van het Zuiden...! Klik hier maar eens voor de reportage uit Andere Tijden Sport.
Andere Ijden Sport: De magie van de Mont Ventoux. Op de Mont Ventoux kun je sterven. Letterlijk zelfs, is het gebeurd in de Tour de France van 1967. Tommy Simpson stierf op de flanken van de Ventoux aan een combinatie van amfetamine, alcohol en uitputting. Eddy Merckx moest op de top in een zuurstoftank worden bijgebracht en zo zijn er tientallen verhalen die de Mont Ventoux zijn mythische klank hebben bezorgd. We bedwingen de 1912 meter hoge berg in de Provence, die op 25 juli de scherprechter zal zijn van de Tour de France van 2009. Met Eddy Merckx, Eric Caritoux, oud-Tourwinnaar Ferdi Kübler, Eric Breukink en Robert Gesink. Presentatie: Tom Egbers.
Armando en ik op de top van de Mont Ventoux, 15-06-2010.
Hier staat Armando bij het monument van Tommy Simpson.
Op de Mont Ventoux kun je sterven. Letterlijk zelfs, is het gebeurd in de Tour de France van 1967. Tommy Simpson stierf op de flanken van de Ventoux aan een combinatie van amfetamine, alcohol en uitputting.

Free Counters
007counters.com
View My Stats