Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

dinsdag, december 28, 2010

Oosterschelde, MOOI...!

Zoals al ik al zo vaak geschreven heb, ik wat met de Oosterschelde.
Morgenochtend 5.30hr. op de mountainbike naar mijn werk bij Cargill.
En terug over de Oesterdam, even kijken naar de het Nieuwjaarsduik water aan de Bergse Diepsluis, de Oosterschelde dus.
De Oosterschelde rechts en de Binnenschelde links.
Ik moet weer wat wennen aan de koude.
Trainen dus weer en kilometers maken.
Op Nieuwjaarsdag heb ik de Nieuwjaarsduik in de Oosterschelde.
De Nieuwjaarsduik is bij de Bergse Diepsluis om 13.30hr. en Angela doet ook mee. Erna weer de middagdienst bij Cargill.
Deze week kreeg de definitieve bevestiging van:
Zeilen op de Oosterschelde.
Het wordt een zeilreis van meer dan 1000 nautical miles van Rotterdam naar Vannes.
Op Sail Vannes is de Oosterschelde het schip dat de parade of Sail Vannes zal aanvoeren.
Ik ga mee als bemanningslid en zal zo een tien dagen onderweg zijn.
We hebben een stop op de eilanden Guernsey en Belle Isle.
We varen door het Engelse Kanaal en de Golf van Biskaje. De Golf van Biskaje die zo bekend staat om zijn stormen en reuze golven ;)
Mijn leven en de Oosterschelde dus.De driemasttopzeil schoener Oosterschelde uit 1918.

Free Counters
007counters.com
View My Stats