Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

woensdag, december 28, 2011

Vandaag is een Byzondere Dag.

Het is vandaag de Dag van de Onnozele Kinderen. Vandaag vieren we het martelaarschap van de onschuldige jongetjes van Bethlehem die op last van Koning Herodes werden vermoord ( MatteĆ¼s 2:16-18).
De Katholieke traditie leert dat God de onschuldige jongetjes van Bethlehem had voortbestemd om door hun dood te getuigen van de Messias. Het feest van de Onnozele Kinderen werd voor het eerst in het jaar 505 in Carhago gevierd.
Gelukkig wordt deze Byzondere dag nog steeds gevierd bij Cafe Krijnen.
Straks na de middagdienst met collega's nog gauw een biertje pakken.
Cafe Krijnen was ook vele jaren de stamkroeg van Koninklijke Nedalco.
Het Feest van de Onnozele Kinderen.
Mooi...!

Free Counters
007counters.com
View My Stats