Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

maandag, februari 28, 2011

Margaret A. Cargill: $ 6 miljard !

AMSTERDAM – Margaret A. Cargill stond tijdens haar leven nooit op de voorgrond. De in 1920 geboren kleindochter van de agrotycoon W.W. Cargill had weliswaar tijdens haar leven zo’n $200 miljoen aan goede doelen weggegeven, ze hield de pers liever op afstand.
Zes jaar na haar dood is ze nu echter alsnog een bekende naam geworden. Haar nalatenschap van $6 miljard, voornamelijk bestaande uit aandelen Cargill, is eind vorig jaar afgewikkeld en gaat in zijn geheel naar haar twee liefdadigheidsfondsen. Daarmee is ze nu postuum op de eerste plaats terecht gekomen van de ranglijst van de grootste filantropen ter wereld in 2011. „Ze wou op een rustige manier een verschil maken”, stelt Sallie Gaines, woordvoerster van de Cargill Philantropies, de overkoepelende organisatie van de liefdadigheidsfondsen. „Ze wist dat ze veel geld geërfd had, zonder dat ze ooit voor het bedrijf gewerkt had. Ze dacht niet dat ze iets bijzonders gedaan had”.

Free Counters
007counters.com
View My Stats