Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zaterdag, oktober 25, 2014

Herdenking "Slag om de Schelde".

"Slag om de Schelde". Het is zover. Vandaag is de herdenking van 70 jaar "Slag om de Schelde". "Battle of the Scheldt". Het was een van de grootste millitaire operaties in Nederland in de Tweede Wereldoorlog. Ook in de Scheldestad Bergen op Zoom wordt deze slag herdacht. De herdenkings- en bevrijdingscolonne rijdt dwars door Zeeland en verbindt de Canadese oorlogsbegraafplaats in Adegem (Oost-Vlaanderen) met de Canadese begraafplaats in Bergen op Zoom. Op verschillende plekken in Zeeland worden kransen neergelegd en defilés en herdenkingen gehouden.
Mijn bloemen gaan naar private J.R. Fraser van The Blackwatch (Royal Highland Regiment) of Canada. 13th. October 1944. Age 21.

Free Counters
007counters.com
View My Stats