Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zaterdag, mei 05, 2007

Nationale Dodenherdenking 2007.

Mijn bloemen gaan naar private J.R. Fraser van The Blackwatch
(Royal Highland Regiment) of Canada.
13th. October 1944. Age 21.

Angela en Laura bij het graf van private J.R. Fraser.

De bloemen van Angela gaan naar R.R Burns, The Governor General's Foot Guards. 29th October 1944, age 18.

Laura geeft haar bloemen aan private A.E. Johnson, The Calgary Highlanders. 1 november 1944, age 19.

Vandaag is het vier mei, de dag van de Nationale Dodenherdenking. De kinderen hebben op school al veel geleerd over de oorlog. Ook nemen we ze mee naar het Canadian War Cemetery in Bergen op Zoom. Hier leggen we een bloemetje en lopen alle graven langs. Deze jongens hebben hun leven gegeven voor onze vrijheid. Ze komen uit Canada, wat wisten zij van oorlog toen ze naar Normandie werden gestuurd?
Nu liggen ze op dit mooie Ereveld in Bergen op Zoom, Nederland.

Mijn vader, opa van Angela en Laura was als veteraan Rode Baret aanwezig als Erewacht op de Dam.


My father on National Dutch television.War veteran, Indonesia and Korea. (paratrooper, Red Baret).

Free Counters
007counters.com
View My Stats