Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

donderdag, januari 03, 2008

Cargill in het nieuws:

Hoge tarweprijs heeft weerslag op Cargill:
Woensdag 2 januari 2008 - SAS VAN GENT - De zetmeel verwerkende bedrijven van Cargill in Sas van Gent en Bergen op Zoom worstelen met de hoge prijzen voor tarwe en maïs.
Klanten van de vestigingen zoeken door die hoge prijzen voortdurend naar goedkopere alternatieven, waardoor de afzet van Cargillproducten behoorlijk is gedaald.

De zetmeel verwerker maakt zich overigens nog geen grote zorgen, zo wordt gemeld in het personeelsblad.
De vestigingen focussen zich de komende tijd vooral op kwaliteitsverbetering, veiligheid en onderhoud. De vestiging in Sas van Gent heeft het minst last van de afnemende vraag naar producten. De aanwezigheid van alcohol producent Nedalco op het Cargill terrein is een garantie voor een continue afname van zetmeel voor de productie van alcohol.

In de PZC heeft dit stukje de kop:
Hoge tarweprijs doet Cargill behoorlijk pijn....?


Go with BoZ........?

Free Counters
007counters.com
View My Stats