Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zondag, mei 04, 2008

Vrijheid: Niets is vanzelf sprekend, niets duurt eeuwig.....

Dit weekend hadden we een erg leuk weekend in Valkenburg. Ik ging er een fietstocht rijden samen met drie collega's. Even lekker klimmen als training op de Cargill Alpe Huez Challenge in juni. De Mergelland route reden we gisteren.......................Fietsen in alle vrijheid......!

Vandaag is het Nationale Dodenherdenking.
We waren vandaag op de Amerikaanse Begraafplaats in Margraten. Hier liggen 8301 doden,
die hun leven gaven in dienst van hun vaderland. En voor onze vrijheid.
Op 10 november 1944 nam het Negende Amerikaanse leger de begraafplaats van Margraten in gebruik.

Oorlogsgraven, ik kom er graag. Ik kom er tot rust.
Angela en Laura.
8301 oorlogsgraven.
106 onbekenden. A Comrade in Arms, Known but to God. Wapenbroeders.
LOUIS S. JACOBUS SGT 46INF BN 5 ARMD DIV NEW JERSEY APRIL 10 1945

Louis S. Jacobus
Sergeant, U.S. Army
Service # 32917491
47th Infantry Battalion, 5th Armored Division
Entered the Service from: New Jersey
Age: 22
Died: 10-Apr-45
Buried at: Plot N Row 9 Grave 15
Netherlands American Cemetery
Margraten, Netherlands
Awards: Silver Star, Bronze Star, Purple Heart with Oak Leaf Cluster

Vannavond is mijn vader Erewacht bij de Nationale Dodenherdenking op de Dam in Amsterdam.

Free Counters
007counters.com
View My Stats