Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

vrijdag, april 25, 2008

Fly by: Top Gun.

Ik schreef op 7 juni 2006 al eens een stukje over een fly by.
Ook gisteren had ik er weer een foto van. Toen met een B-52 bommenwerper.
Ook in de film Top Gun zit een mooie fly by.
Top Gun: Deze film zie ik al twee en twintig jaar.
En nu de laatste jaren meerdere keren per jaar. Voor het eerst zag ik deze mooie film met vrienden in de bioscoop van Bergen op Zoom. Het was toen 1986. Later kocht ik de film op videoband. Nu heb ik de film al jaren op DVD (bedankt Henk..!), en bekijk hem meerdere keren per jaar.
Mooi.....!

Cover van de film.
Tom Cruise en Kelly McGillis.

Kelly McGillis is even oud als ik, Tom Cruise vijf jaar jonger.
Het begin: Luitenant Pete Mitchell (Tom Cruise), roepletter Maverick, is net als zijn tijdens de Vietnamoorlog neergeschoten vader Duke Mitchell een piloot van de Amerikaanse Marine. Hij vliegt op de F-14 Tomcat vanaf het vliegdekschip USS Enterprise (CVN-65). Tijdens een BARCap missie, waarmee de film aanvangt, worden hij en zijn wingman Cougar (John Stockwell) belaagd door twee vijandige toestellen. Cougar krijgt daarbij een zenuwinzinking. Hij is zo over zijn toeren dat Maverick hem naar het vliegdekschip moet begeleiden terwijl beide toestellen praktisch zonder kerosine zitten. Maverick druist hiermee in tegen orders om zelf onmiddellijk te landen.
Hier het complete verhaal van de film
Maverick, Tom Cruise.
Kelly McGillis (9 juli 1957).
Mooi: Luister en kijk hier maar eens naar het filmpje, Berlin...! Mooi.

Free Counters
007counters.com
View My Stats