Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

donderdag, april 24, 2008

Lichtstoet huijbergen, Mooi:

Lichtstoet van start:
door Wil de Jong.
HUIJBERGEN - De jaarlijkse Lichtstoet met verlichte carnavalswagens trekt zaterdagavond 26 april door een donker Huijbergen. Als om 21.30 uur de duisternis haar intrede doet, worden alle lantaarns in Huijbergen gedoofd en vertrekt de feeërieke stoet door het centrum. De deelnemende wagens, twaalf stuks die meedoen voor een prijs, komen allemaal uit de gemeente Woensdrecht.

Voor de Lichtstoet worden de wagens op alle mogelijke manieren voorzien van verlichting, in allerlei fraaie creaties. Elk jaar zijn wel weer nieuwe ideeën en uitvindingen te ontdekken. Ook de overige deelnemers, zoals wagens die buiten mededinging meerijden, maar ook negen muziekgroepen en drie majorettepelotons, doen hun uiterste best om fraai uitgedost voor de dag te komen.
Om 21.30 uur gaat de stoet van start. Huijbergen is dan fraai verlicht met ontelbare lichtjes, in de mooiste vormen aangebracht.
De cafeetjes zijn open..!
Er zijn ook mooie gepimpte auto's te zien, speciaal voor de auto liefhebber...!

Free Counters
007counters.com
View My Stats