Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

donderdag, december 24, 2009

Deze week, vandaag: donderdag.

Deze week kwam de top2000 weer uit van radio2. Ik luister er altijd graag naar. Sekers staan al MIJN top 10 nummers erin.
(Lady GaGa en Cowbow pak je lasso maar, staan er nog niet in...;)).
Hier volgen mijn favoriete nummers 10 tot 6. David Bowie, U2, Rolling Stones, Bruce Springsteen en BLØF heb ik vele male life zien optreden.
Laters meer.


6: Aan de kust, BLØF (1998).
De Zeeuwse band BLØF werd opgericht in 1992. Het eerste album, Naakt onder de hemel, werd in eigen beheer uitgebracht. In 1998 werd BLØF bekend bij het grote publiek met de single Liefs uit Londen waarna de populariteit van de band sterk steeg. De single kwam van het tweede album "Helder". Na het succes van Liefs uit Londen worden live-versies van Aan de Kust en Wat zou je doen van het debuutalbum ook hits. Het nummer staat op 176 in de top2000. Ze staan met 14 nummers in de top2000.
Ik woonde vele jaren in Vlissingen, Zeeland. Ik kom ook altijd graag naar de ZEE. Ik schreef daar ook al vaak over op mijn weblog.
Vlissingen Approach.
Aan de Kust.
7: YOU can't always get what YOU want, Rolling Stones (1969).
"YOU can't Always get what YOU want" is a song by the Rolling Stones released on their 1969 album Let It Bleed. Written by Mick Jagger and Keith Richards, it was named as the 100th greatest song of all time by Rolling Stone (magazine) in its 2004 list of "500 Greatest Songs of All Time". Het mooie nummer staat op nummer 231 in de top2000. Rolling Stones staan met 33 nummers in de top 2000...!
YOU can't always get what YOU want. SUPER mooie opname van: The Rolling Stones playing " YOU can't always get what YOU want" live, from their Bridges to Babylon tour, 1997-1998.
8: Somewhere only WE know, Keane (2004).
Somewhere only WE know is de eerste single van het debuutalbum Hopes and Fears van de Britse band Keane. De single is Keane's best verkochte single ooit. De b-sides van de single staan niet op Hopes and Fears, maar werden veel live gespeeld. Dit nummer staat op 319 in de top2000. Totaal staat Keane met zes nummers in de top2000.Voor mij een van de mooiste nummers van de laatste jaren.
Somewhere only WE know. Super mooie uitvoering: Live8, London.
9: Ring of Fire, Johnny Cash (1963).
'The Man In Black' werd bekend door zijn donkere stemgeluid en teksten die recht uit het hart leken te komen. Zijn vastgelegde gevangenisconcerten in Folsom Prison en San Quentin zijn legendarisch. Dit oude nummer Ring of Fire staat nog steeds hoog in de top2000: 269…! Volgens de grafiek blijft dit nummer stijgen, vorig jaar op 451…!
Ring of Fire uit 1963...!
Ring of Fire en I'll walk the Line. Veertig jaar latersssss.
10: This is the life, Amy Macdonald (2008).
Een Schots nachtegaaltje dat in 2008 doorbreekt met haar debuutalbum 'This Is The Life'. In haar muziek wordt ze beinvloed door de bands Travis en The Libertines. Door haar leeftijd, muziek en moment van doorbreken wordt ze vaak vergeleken met Kate Nash. Vanuit het niets op 146 in de top2000…!
This is Life.


Later MIJN top vijf.

Free Counters
007counters.com
View My Stats