Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

vrijdag, februari 05, 2010

Ochtendmis op zondagochtend te Moscow.

Vorige week zondag vroeg op in Moskow. Naar het Rode Plein voor de ochtendmis in de Kathedraal van de Moeder Gods van Kazan (1636).

De Kathedraal van de Moeder Gods van Kazan (1636).
Huijbergen heeft veel met Rusland. Ook in Huijbergen is het beroemde iconen museum: West-Brabant is ook een kleine maar heel fraaie collectie ikonen rijk die in een - beperkte - museale setting wordt getoond en zeker de moeite van een bezoek waard is. Het voormalige Wilhelmietenklooster 'Ste. Marie' in Huijbergen (Gemeente Woensdrecht) is het Wilhelmietenmuseum geworden. Daar hangt, in de vroegere boerenkeuken, de collectie van wijlen Prof. Pjotr Hendriks.

Free Counters
007counters.com
View My Stats