Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

maandag, maart 29, 2010

Ronde van (Shell) Moerdijk.

Ronde van (Shell) Moerdijk.
Vandaag reed ik met Armando de Ronde van (Shell) Moerdijk. We vertrokken in Klundert waar we eerst de omwalling bekeken.
In 1583 kreeg de stad een omwalling, aangelegd op last van prins Willem I van Oranje-Nassau. Vanaf toen was het een onderdeel van de Zuid-Hollandse vestinggordel. Hierna het echte werk, we reden langs het industrieterrein van de Moerdijk. We hadden de speciale aandacht voor de fakkelinstallaties van Shell en Basell. De Moerdijkbrug en we kwamen ook nog langs het brandweer oefencentrum van Shell aan de Dordtse Kil. We fietsten tot de Krabbekil bij Dordrecht. Erna weer terug, gelukkig deed Armando (NU al klaar voor Mont Ventoux) de 17 km met wind op kop. We reden een dikke 60 km. met veel wind.
Ik ben klaar voor de Ronde van Vlaanderen op zaterdag.
Hierna het orginele Twister programma met de Kapsalon ;) in de Demerstraat.
Gelukkig deed JIJ al het kopwerk op de Moerdijkbrug, 17 km lang! Windkracht vier. We hadden het over kopmannen en knechten ;)...:)
Mijn Trek 9000 serie op de Schwalbe Big Apple banden.
Goede combinatie, Twister en G-Star Raw (Schiphol).

Free Counters
007counters.com
View My Stats