Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

maandag, april 05, 2010

Flandriens...!

Met Nicolas Wyss reed ik dit weekend de Ronde van Vlaanderen, Tour des Flandres.
Het weer was perfect: onweer, hagelstenen, wind, en regen niet normaal meer...! We waren zeik en zeik nat. De hellingen leken wel watervallen!
Het weer van de Ronde dus. Het fietsen ging super.
Geen problemen op de beklimmingen: Appeltje Eitje toch?
We reden de Molenberg, Leberg, Berendries, Tenbosse, Veste-Muur-Kapelmuur en de Bosberg. Nicolas was steeds voor mij boven. Ik maakte snelheid op de vlakke stukken.
Ik had echter de rugzak met bagage op de rug.
Het was echt een mooi event. SUPER.
Na afloop dronken we nog een biertje met Christ Hoedelmans die voor ons was vertrokken. Ook Cargill collega Rob Meijer was er aanwezig, die hebben we niet gezien.
's Avonds hadden we natuurlijk het orginele programma ;)

Halverwege onze tocht. Met Nicolas op de top van de Berendries.
Hier sta ik op de top van de Veste-Muur-Kapelmuur.
Op zondag keken we naar de wielerwedstrijd. We hadden een terrasje op nog geen vijf meter van de finishline in Ninove. Perfect daar, TV, food, leuke bediening, Jupiler van het Vat en af en toe het zonnetje.
DIT is de Ronde... Tjoolen, Ploeteren en Klowieren.
Fabian Cancelarra won na een mooie aanval op de Muur, en een supesolo (+60km/hr) de Ronde van Vlaanderen. Wij zagen hem over de finish komen. IK ken nu TWEE Zwitsers die een beetje kunnen fietsen. Hierna was het dus FEESTEN (alle remmen los).
Terug in het hotel zagen we de fiets van Fhilipe Gilbert (derde plaats) staan. Het team van Omega-Lotto sliep in het zelfde hotel als wij.
Op Paasmaandag reden Nicolas en ik een tocht over de Knokteberg, Oude Kwaremont, Patersberg (12,9%), Koppenberg (11,6% met een max van 22%: Appeltje Eitje ;) ...!) en de Paddestraat. Het was toen al redelijk weer. Het was een mooie tocht. Hierna naar huis voor het orgineel programma in "het Strandhuis".
Hier staan Nicolas en ik op de top van de Oude Kwaremont,
Les Deux Flandriens. MOOI...!


Het was een mooi weekendje...! I Know...:)

Free Counters
007counters.com
View My Stats