Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zaterdag, september 18, 2010

Old Soldiers...

Deze week was Herdenking 60 jaar Oorlog in Korea. Het was een avond met "The Little Angels of Korea". Het was een mooie avond.
We hadden het over parachute sprongen in Indonesia, Sukarno, de Zuiderkruis, kou, leven en dood, de M1 van Underwood, de strijd om Hoengsong en het sneuvelen van luitenant-kolonel Den Ouden.
Je kunt in een leven veel mee maken... Belangrijk is.......
Vriendschap voor het Leven...!
Het Nederlandse leger werd uitgerust met Amerikaanse kleding en viel onder het 38th Regiment van de 2nd 'Indianhead' Infantry Division (8th Army) van de Amerikanen. In de periode 1950-1954 waren 3972 Nederlandse landmachtsoldaten en Mariniers ingezet bij de strijd in Korea waarvan er 123 het leven lieten. De zwaarste gevechten waarbij zij waren betrokken waren die te Hoengsong.

Hier de foto's.

Free Counters
007counters.com
View My Stats