Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

woensdag, februari 09, 2011

Fietsen langs de oevers van de Oosterschelde.

Fietsen langs de Oosterschelde van St. Annaland naar Stavenisse.
Wat zullen we daar weer voor iets bijzonders zien...?
Update:
Vandaag fietste ik met Armando voor het eerst dit jaar weer op de racefiets. WE zouden een tocht maken van meer dan 50 km.
(Onze gemiddelde snelheid was bijna 30).
Eerst reden Armando en ik langs de dijk van Stalland naar Stavenisse. Het moest wel heel hard hebben gestormd op vrijdag.
Dit schreef ik vrijdag over de storm van vrijdag.
Vrijdag was ik op de mountainbike naar Cargill en het was windkracht negen. Vandaag zagen we het zeewier en de schelpen en wrakhout liggen tot over de dijk!
Maar het zou nog veel gekker worden, later meer...!
Na een bocht zagen we in de verte iets liggen. We dachten eerst aan een soort tent. Toen we wat dichter bij kwamen zagen we dat het een bootje was. Een jacht van zeker tien meter lang. De schade was groot. De schroef zat vast. Volgens ons hebben ze wel even met Apeldoorn moeten bellen. Het jachtje lag dwars over het fietspad.
Hier de Ijsvogel uit Stavenisse vanaf de Oosterschelde gezien.
Armando zag het bootje als eerste! Mooi...
Na deze onderbreking gingen we voor de volgende veertig kilometer. Erna natuurlijk weer ons orgineel programma. Kookles, zelf schaap bakken in de Teflon koekepan. Lekker!
OH ja, ook nog broodjes bakken ;)
Morgen WEER een druk en Orgineel programma.
Dan gaan Armando en ik o.a. naar de Gekroonde Suikerbiet.
Daar komen we vaker. De Gekroonde Suikerbiet: Omstreeks 1875 worden suikerbieten veel verbouwd en Zierikzee is één van de havens waar ze worden ingeladen voor vervoer naar de suikerfabriek in Bergen op Zoom. Die suikerfabriek is nu Nedalco (gesloten). Het bedrijf Nedalco wordt nu overgenomen door Cargill waar ik werk. Een studiereis dus...
Ook gaan Armando en ik weleens daar kijken naar de Suikerbietenrace.
Suikerbietenrace, zie hier: Zeebenen & Shelltankers.

Eeej, het was super LEUK...!

Hier nog de laatste info over de Ijsvogel uit 112Tholen.

Hier de site van de Bietentocht.nl

Free Counters
007counters.com
View My Stats