Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

vrijdag, maart 25, 2011

Net geen Rokjesdag.

Rokjesdag, ook wel bloesjesdag genoemd, is de dag waarop een groot deel van de Nederlandse vrouwen voor het eerst in het jaar de zomerse kleding draagt, zoals een korte rok. Het bleek deze week een schijnbeweging, want het is nog te koud voor de blote benen.
De vrouwen zijn nog niet bereid in grote getale hun wintervacht af te werpen. Op de Grote Markt waar alle terrassen zijn uitgestald is het goed toeven in het fletse zonnetje, maar kijk om je heen en je ziet nog altijd de lange broek. Toch waagden enkele waaghalzen een poging.
Zij kwamen al snel thuis van een koude kermis.’s Ochtends op de fiets is het de eerste meters vol te houden, maar een aantal straten verder zie je de vertwijfeling in de ogen van betreffende stoere vrouwen toenemen. Het was een vergissing zie je ze denken, maar ze willen zo graag. Nog even geduld.
Ik rij toch al wel rond in de korte wielerkoersbroek ;)
Net geen Rokjesdag...

Free Counters
007counters.com
View My Stats