Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

vrijdag, augustus 06, 2010

Fietsen in Indonesia.

Fietsen wordt hier in Indonesia steeds meer populair.
Ik kom hier al sinds 1992.
Vooral de laatste jaren zie je veel meer fietsers.
Dit komt volgens mij door de invloed van de
Tour de East Java.
Verder ook de sucsessen van de Australiers in de Tour de France.
Polygon, Wim Cycle en United doen hier ook veel aan promotie.
Ook de overheid promote fietsen door de Car Free Day op zondag.
Dan worden hier in elke stad de binnen steden afgesloten voor auto's.
De Jawa Post heeft op Hari Minggu de Cycling Day.
Verder merk ik dat er in hun krant heel veel aandacht is voor fietsers.
Verder natuurlijk de benzine prijs. Twee jaar geleden was een liter water hier nog veel duurder dan een liter benzine.
Ook loopt het verkeer hier behoorlijk vast.
Ik ben eerder met de fiets in de binnenstad dan met de auto.
Vroeg in de ochtend zie je op zondag ook veel tourclubs rondrijden.
Laat op de avond zie je grote groepen jongeren op hun fietsen rondjes rijden door de binnensteden.
Mooie fietsen met allemaal knipperende lampjes.
Het is dan eigenlijk meer een soort van flaneren.
Ik ga ook wat lampjes op MIJN fiets zetten ;)
Mooi

Free Counters
007counters.com
View My Stats