Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zaterdag, oktober 23, 2010

Mooie tocht door de bossen en de polders.

Vandaag met mijn Trek Madone 5.2 over de 2000 kilometer op de teller.
Doordat we moesten werken gisteren hebben we niet meegereden met "TC Tandje Bij". Daarom vandaag een lange tocht gereden. Eerst naar Kalmthout door de Kalmthoutse Heide. Toen richting Berendrecht en Zandvliet. Langs het Schelde-Rijnkanaal weer naar Huijbergen. Straks de laatste nachtdienst alweer. Komende week weer een drukke week!
Canadese Jongens: Van 7 tot en met 26 oktober 1944 werd er hard gevochten rondom Huijbergen. Meer dan 300 gesneuvelde vooral Canadese soldaten van de Black Watch of Canada. Hier sta ik voor een orginele Amerikaanse Sherman-tank. Deze tank heeft jarenlang op de Woensdrechtse Heide gestaan. Deze tank werd ingezet bij de bevrijding van Antwerpen en later bij de Slag om Woensdrecht.Tijdens spelen op deze tank ben ik vroeger hard gevallen. Het resultaat was een los zittend netvlies aan mijn rechter oog. En een grote hoofdwond met veel bloed. Ik ben toen geopereerd door profesor dr. M.C. Colenbrander in het academisch ziekenhuis van Leiden. Hij is later bekend geworden met zijn boek: "de Weg van het Zien".

Free Counters
007counters.com
View My Stats