Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zondag, oktober 17, 2010

Suiker bietentocht 2011 te Zierikzee.

Morgen is het dan weer zover:
De Bietentocht is een vierdaagse tocht op de Oosterschelde die elk najaar gevaren wordt door platbodems met een symbolische hoeveelheid suikerbieten aan boord. Dit evenement is in het leven geroepen om de geschiedenis van de Zeeuwse beurtvaart weer een gezicht te geven.
Morgen komen de bieten in Zierikzee weer aan wal
Hier gaan Armando en ik natuurlijk weer eens een kijkje nemen.
Het Orginele Programma dus maar weer...
Zeebenen & Sheltankers in "de Gekroonde Suikerbiet".
UPDATE Uit de PZC: ZIERIKZEE - Een onstuimige Oosterschelde en een minder gunstig weerbericht speelden de deelnemers aan de jaarlijkse Bietenrace dinsdag parten.
Eén schipper van een zeilend vrachtschip durfde de oversteek vanuit Goes naar Zierikzee daarom niet te maken.
Na een traditioneel bezoek aan café De Biet en een overnachting aan boord vertrekken de bemanningen woensdagochtend naar Steenbergen, waar vroeger de suikerfabrieken stonden.

Free Counters
007counters.com
View My Stats