Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

woensdag, oktober 20, 2010

Col de Galibier terug in de Tour de France..

"Voor de reus Galibier kan men alleen zijn hoed afnemen". Deze woorden van Tour-stichter Henri Desgrange moeten Christian Prudhomme bij het tekenen van het Tourparcours van 2011 door het hoofd zijn geschoten. Exact honderd jaar nadat de Galibier voor het eerst in de Ronde van Frankrijk werd opgenomen, schreef Prudhomme zijn eigen akte van verering. Hij tekende een specifieke Tour voor de klimmers uit. "Een uitgesproken parcours voor Robert Gesink".
Vooral de rit naar de 2645 meter hoge top van de Col du Galibier zal heroïsch worden. De berg die een eeuw geleden voor het eerst in het Tourparcours opdoemde, wordt nu in een prachtige Ronde geëerd. Nooit eerder lag een finish van een Tourrit zo hoog.
Armando en ik beklommen deze Alpenkolos op 4 juni 2009.

Hoed afnemen? Appeltje/ Eitje...;)
Armando en ik op de top van de Galibier.
Nooit eerder lag een finish van een Tourrit zo hoog.

Armando en ik beklommen deze Alpenkolos zonder problemen op 4 juni 2009. Een top van 2646 meter hoog.
Mooi deze top, je kijkt rond en:...?
Alle toppen die je ziet zijn lager dan waar wij staan! Dat is hoog.
Eindelijk zagen we de Marmotten. Tientallen...!
We climbed highest mountains...:)

Free Counters
007counters.com
View My Stats