Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

zondag, november 07, 2010

La Marmotte 2012, here we come...!

Net hebben we vast ons chaletje besproken aan de voet van de Alpe d'Huez. Volgend jaar op 7 juli rijden we de La Marmotte. La Marmotte is een wielerwedstrijd die elk jaar in de maand juli wordt gereden in de Franse Alpen. Deze prestatietocht kan met een zware Alpen touretappe vergeleken worden. De rit, die in totaal 174 km lang is, 5000 hoogtemeters telt, gaat over vier cols, waarvan in de Tour drie cols als buitencategorie bestempeld worden. Aan de start, die in Le Bourg-d'Oisans wordt gegeven, staan jaarlijks 5000 tot 7000 deelnemers.
We beklimmen dan de: Col de la Croix-de-Fer, Col du Glandon, Col du Télégraphe, Col du Galibier, Alpe d'huez.
Leuk fietstochtje dus om naar uit te kijken...

Free Counters
007counters.com
View My Stats