Louis Baseler uit Huijbergen

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Huijbergen en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee.

woensdag, oktober 27, 2010

Toerrijder vaker in de kreukels.

Uit de Televaag: Het aantal ongevallen met toerwielrenners en mountainbikers is dit jaar explosief gestegen. Hoewel de cijfers pas eind dit jaar worden vrijgegeven, waren er op 1 september dit jaar al meer ongelukken gebeurd dan andere jaren, als het er zo’n 1700 zijn. Door de fraaie nazomer en herfst houdt de ongelukkenreeks bovendien nog steeds aan.
Wat volgens Valkenburg ook duidelijk meespeelt is dat de wielrenners sneller rijden: „Als gevolg van het verbeterde materiaal. Met name het ultralichte carbon.” Tegelijk missen veel toerfietsers de stuurmanskunst om hun fiets onder controle te houden. „Zo krijgen we de laatste jaren beduidend meer ongevallenmeldingen uit het buitenland van mensen die met 80 km/u of harder van een berg afrazen. Dat is soms vragen om moeilijkheden.”

Free Counters
007counters.com
View My Stats